Ostajan opas
Video ei näy, mikäli et ole hyväksynyt sivuston evästeitä.
Tämä ostajan opas on kirjoitettu auttamaan asiointia BM-ihonhoito.fi verkkokaupassa. Alta löydät ohjeet tilaamiseen ja verkkokaupan yleiseen käyttöön, lisäksi yllä esitetty video antaa visuaalista apua tilaamisessa. Jos video ei näy yllä, johtuu tämä siitä, ettei sivuston evästeitä ole hyväksytty.
Yleistä
BM-ihonhoito.fi on verkkokauppa, jonka kautta voit ostaa itsellesi BM-ihonhoitotuotteita. Tuotteita voi ostaa eri maksutavoilla, kuten verkkopankkimaksulla, luottokortilla, mobiilimaksulla ja osamaksulla. Maksupalveluna toimii suomalainen Paytrail, joka välittää maksut turvallisesti perille ja varmistaa turvallisen asioinnin asiakkaalle. Tilaukset toimitetaan Postin avulla valitsemaasi postin toimipisteeseen tai postilokerikkoon. Verkkokaupasta voi myös tilata tuotteita toisille henkilöille (esim. lahjaksi), mutta itse tilaajan on aina maksettava tilaus.
Tuotteiden valikoiminen
Tuotteista voi lukea ja tuotteiden eri ominaisuuksiin voi tutustua tuotesivujen kautta. Tuotesivuille pääsee monia eri reittejä, mutta yksinkertaisinta on painaa valikosta ”Verkkokauppa” sivua, jolloin sivulle latautuu valikoima kaikista tuotteista.
Kun tiedät mistä tuotteesta haluat lukea lisää, paina tuotekuvaa ja sivu latautuu uudestaan. Nyt olet päässyt tuotesivulle, missä on kerrottuna kaikki oleellinen tieto tuotteesta.
Tuotesivun yläosassa on koostetusti tietoa, mutta se on vain pieni osa sisällöstä. Mikäli kaipaat lisätietoa, voit vierittää sivua alaspäin, jolloin löydät haitarin, joka sisältää lisätietoa. Painamalla (+) kuvaketta, tai painamalla sisältöä, josta olet kiinnostunut, voit lukea lisää haluamastasi aiheesta. Tässä löydät tiedot tuotteiden ainesosalistasta, käyttöohjeet jälleenmyyjät ym.
Ostoskoriin lisääminen
Kun olet tutustunut tuotteeseen ja olet tullut siihen tulokseen, että sinua kiinnostaisi tuotteen ostaminen, tulee sinun lisätä tuote ostoskoriin. Tämä onnistuu painamalla tuotekuvan yhteydessä olevaa ”Lisää ostoskoriin” painiketta. Kun olet painanut painiketta, ilmestyy pieni latausta tarkoittava pyörivä symboli painikkeeseen. Kun symboli katoaa, pitäisi sivun ylälaidasta ponnahtaa esille ostoskori ja sen sisältö. Ostoskori ponnahtaa esille, ilmoittaakseen että tuote on lisätty ostoskoriin. Ostoskori katoaa pian pois, mutta se saa milloin vain esille painamalla valikosta ostoskori symbolia. Sen löydät ylävalikon oikeasta reunasta.
Ostoskoriin voi lisätä useita tuotteita ja sieltä voi vielä poistaa tuotteita ennen maksamista. Tuotteen ostoskoriin lisääminen ei ole vielä ostopäätös. Vasta maksun tapahduttua sitoudut ostamaan tuotteen. Voit siis huoletta lisätä tuotteita ostoskoriin ja vasta kassa sivulla tehdä lopullisen päätöksen tilauksesta ja sen sisällöstä.
Ostoskorista on mahdollista poistaa tuotteita, joita ei halua ostaa. Tämä tapahtuu painamalla roskakori-symbolia ostoskorissa.
Ostoskorissa esitetään myös välisumma. Välisumma kertoo ostoskorin sen hetkisen arvon/hinnan. Se ei ota huomioon mahdollisia alennuksia. Mahdolliset alennukset ja kuponkikoodit voit hyödyntää kassa sivulla, josta lisää myöhemmin.
Kun haluat siirtyä tilaamaan tuotteita paina ostoskorin painiketta ”Kassa”.
Kassa ja maksaminen
Kassa sivu sisältää monia huomionarvoisia kohtia. Ensinnäkin kassasivun yläosassa sinun tulee tarkistaa ostoskorisi sisältö. Tarkista, että ostoskorissa on oikeat tuotteet ja lisäksi, että tilattavien tuotteiden kappalemäärä täsmää. Hinnan vieressä oleva numero kertoo, montako kappaletta tuotetta olet tilaamassa. Voit muuttaa tilattavan tuotteen määrää kirjoittamalla haluamasi määrän. Sivu päivittyy automaattisesti sen jälkeen, kun vaihdat kappalemäärää. Tämä on viimeinen kohta missä pystyt muokkaamaan ostoskorin sisältöä, joten poista tarpeettomat tuotteet, tai lisää haluamasi tuotteet ostoskoriin.
Ostoskorin alapuolella on vihreä kenttä, johon voit täyttää mahdollisen alennuskupongin koodin. Jos sinulla on alennuskoodi hallussasi, paina vihreää kenttää, missä lukee ”Onko sinulla kuponki tai alennuskoodi? Paina tästä ja kirjoita koodi”. Kun painat kenttää, uusi kenttä aukeaa alle. Nyt sinun tulisi täyttää koodi auenneeseen kenttään. Kun olet kirjoittanut alennuskoodin paina ”Käytä kuponki”. Ole huolellinen, että kirjoitat kuponkikoodin täsmälleen samassa muodossa, mutten koodi ei välttämättä toimi! Mikäli kupongin koodi on täytetty oikein, päivittyy kenttää ja sivulle ilmestyy teksti, joka kertoo, että kuponki on otettu käyttöön. Voit nyt siirtyä tilauksessa eteenpäin.
Jos alennus ei näy sivun alalaidan tilausyhteenvedossa, tarkista että koodi on oikein kirjoitettu ja tarkista, että kuponkikoodi on edelleen voimassa. Lähes kaikilla alennuskupongeilla on viimeinen voimassaolo päivä.
Seuraavaksi sinun tulee täyttää omat yhteystietosi. Mikäli tilaat yritykselle, kirjoita yrityksen nimi kenttään ”Yrityksen nimi”. Muussa tapauksessa voit jättää tämän kentän väliin.
Yhteystietojen kohdalla sinun on täytettävä kaikki tähdellä merkityt kentät. Nämä ovat tarpeellisia sen takia, että tilaamasi tuotteet löytävät oikeaan paikkaan. Ole etenkin huolellinen täyttäessäsi matkapuhelinnumerosi, sillä Posti ilmoittaa saapuneista lähetyksistä tekstiviestitse. Mikäli numero on väärin, ei tekstiviesti tule sinulle perille. Kirjoita numero ilman lisämerkkejä tai välilyöntejä.
Mikäli tilaat toiselle henkilölle tuotteita, rastita ruutu kohdassa ”Toimitus eri osoitteeseen?”. Täytä edellä mainitun otsikon alle tilauksen vastaanottajan yhteystiedot ja muista täyttää tämän toisen henkilön matkapuhelinnumero, jotta hän voi noutaa paketin postista.
Kun vierität kassasivua alaspäin, tulee sinun vielä tarkistaa tilausyhteenveto. Tässä kohdassa esitellään tilauksen lopullinen hinta, mahdolliset alennukset ja tilattavat tuotteet. Tarkista tämä kohta tarkkaan.
Tilausyhteenvedossa sinun tulee myös valita postin noutopiste. Tämä on se sijainti, minne tilauksesi toimitetaan. BM-tuotteet ovat liian isoja toimitettavaksi postilaatikkoon, joten ne toimitetaan pienessä paketissa valitsemaasi postin toimipisteeseen tai pakettiautomaattiin. Valikossa ehdotetut sijainnit määräytyvät aikaisemmin ilmoittamasi osoitteen perusteella. Valitse toimipiste painamalla valikkoa kohdassa ”Valitse noutopiste” ja valitse haluamasi noutopiste.
Mikäli haluat toimituksen muualle kuin valikon ehdottamiin noutopisteisiin, valitse ”Muu noutopiste”. Tämä jälkeen sivu latautuu ja hetken kuluttua ilmestyy hakukenttä, johon sinun tulisi kirjoittaa paikkakunta, postinumero tai muu sijainti minkä lähistöltä haluat noutaa paketin. Huomioi kuitenkin, että tilauksia toimitetaan vain postin noutopisteisiin.
Seuraavaksi sinun tulee valita haluamasi maksutapa. Verkkokaupassa on lukuisia eri maksutapoja. Maksa sillä mikä on sinusta mieleisin. Valitse haluamasi maksutapa painamalla palvelun kuvaketta.
Ennen kuin siirryt maksamaan, sinun tulee hyväksyä tilaus ja toimitusehdot. Lue ensiksi tilaus ja toimitusehdot läpi ja lopuksi hyväksy ne painamalla pientä valkoista laatikkoa, joka on vasemmalla yläviistossa ”Lähetä tilaus” painikkeen yläpuolella.
Kun olet valmis maksamaan, paina ”Lähetä tilaus” -painiketta. Nyt sinut siirretään valitsemasi maksutavan maksuportaaliin.
Kun olet maksanut tilauksen, palaat automaattisesti tilausyhteenveto sivulle, missä on kootusti tilauksesi tiedot. Saat lisäksi sähköpostitse tilausvahvistuksen ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen.
Tilaukset toimitetaan 2-5 arkipäivän sisällä valitsemaasi postin noutopisteeseen. Kun tilaus on toimituksessa, saat siitä erillisen sähköpostiviestin. Kun tilaus on noudettavissa valitsemastasi postin noutopisteestä, saat siitä tekstiviestin ja sähköpostin. Muista, että posti säilyttää lähetyksiä 7 päivän ajan. Sinun on siis noudettava tilaus 7 päivän sisällä siitä kun olet vastaanottanut tekstiviestin postilta.
Mikäli kaipaat lisätietoa tai apua, ole yhteydessä asiakaspalveluumme.